Hej. 

Tak fordi du tog imod denne traktat.

Jeg vil gerne fortælle dig lidt om mit liv med Gud!

Først har jeg et ord fra Gud til dig:

”Vil du være gæstfri i dit hus, så inviter Jesus indenfor.”

Det gjorde jeg for mange år siden, og jeg kan sige dig, at sådan som jeg har oplevet Gud bagefter, er jeg ikke blevet skuffet.

Jeg har mødt den vidunderligste kærlighed fra ham, som er helt ubeskrivelig. En kærlighed, hvor man aldrig bliver sat til side, eller bare kan gå sin vej. Jeg kan mærke hans nærhed og fred i mig.

Da jeg tog imod Jesus, betød det for mig, at jeg tog imod et liv med en vidunderlig kærlighed fra Gud.

Det er dog først senere, jeg er blevet helt klar over det.

De ydre omstændigheder var de samme, med hvad jeg ellers havde i bagagen. Jesus var bare flyttet ind i mig. Jeg har oplevet mange kriser, men igennem dem har jeg oplevet Guds vejledning, trofaste hjælp og styrke til at klare dem. Jeg må sige, at Gud er en Gud der ikke bare løber sin vej, når der er behov for ham. Han finder, sammen med mig en vej ud af det, en som holder senere hen i livet.

Jeg bliver så at sige styrket gennem svaghederne, eller Gud tager det som er svagt og gør det stærkt for mig, så jeg på en eller anden måde får livet tilbage.

Har vi ikke alle sammen ting at slås med, noget som er svært, noget som man ikke selv kan klare eller noget man helst vil undgå.

Her er det, at Gud sammen med os vil skabe en vej ud af krisen og give os en løsning, der holder.

Jeg må sige, efter at jeg har oplevet hjælp fra Gud i kriser, har jeg fået en stor ærefrygt for ham.

Sagt i vores almindelige dansk, så er han en jeg regner med.

Bibelens ord er ikke bare ord for mig. Jeg erfarer, at Gud er den, som han siger han er.

Ikke bare ord, men også i handling, når det gælder

Er vi mennesker ikke gode til at sætte en masse teorier sammen om Gud. Nogle tanker, man selv gør sig, såsom ideologier ect. Det kan også være, man læser i

bibelen, men den giver ingen liv, kun dom. Måske opfatter man Gud udfra, hvad man har hørt. Måske har man aldrig rigtig tænkt på det.

Men jeg råder dig, inviter Jesus ind i dit liv og oplev ham. Så finder du ud af hvor vidunderlig han er, hvor trofast han er. Du finder ud af, hvordan hans nåde bare er der, for hvad du har gjort galt. Du vil opleve hans kærlighed, at han lever sit liv ud med dig, som den han siger han er.

At mit liv ikke har været en dans på roser, har ikke forandret Guds trofasthed for mig.

Jeg blev først kristen som 24 årig. Før dette kendte jeg intet til, hvad det vil sige at være kristen.

Så kan man næsten ikke forvente andet end, at støde på problemer.

Problemer med sig selv, hvad man gør og har gjort forkert, spørgsmål om sig selv, hvor er sandheden i dette her, hvem er Gud, ja man får så at sige på en helt ny side i livet med. En helt ny dimension som man så skal til at leve.

Jeg har søgt svaret  hos Gud. Han har selv sagt til mig ”Jeg sendte dig mit lys.” Det har ledt mig til sandheden.

Må Gud velsigne dig til at tage skridtet til at leve dit liv med ham.

 

Han elsker dig.

 

Måske skulle du begynde med at invitere Jesus ind i dit liv.

 

Kære Jesus.

Jeg beder dig at komme ind i mit liv og blive min frelser og Herre.

Amen.

 

Hans Møller Andersen