Hej.

Hvorfor nu disse ord? 

Jeg vil prøve at forklare dig, hvordan vi mennesker så let kan snige os udenom noget, man godt ved er forkert.

Man bruger mange gange den undskyldning, at det her gælder ikke lige mig, men kun de andre.

Måske har man en eller anden ønsketænkning i sit liv, som kan drive en til at hige efter noget, som man ved ikke er rigtigt.

Det kan også være en lyst til noget, som hele tiden får tankerne til at kredse omkring nogle ønsker.

Jeg har selv prøvet det i mit liv, og ved, hvordan det kan få en væk fra Guds vej. Det fik mig til at bede om ting, som ikke var efter Guds plan for mit liv.

Jeg gik så langt, at jeg sagde til mig selv, at på dette område gælder Guds ord ikke lige mig, men kun de andre.

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt bøjede mig for Guds ord. Hos mig var det økonomi. Gud siger at man skal have tillid til ham, og han sørger for alt. Jeg kunne godt lige bruge, at økonomien var på mine egne hænder.

Her en vejledning til dig.

Man lader Guds ord være det som  bedømmer ens liv, om man er på ret vej, eller man går i den anden retning.  

Når man så ser sig, som værende på forkert vej, som Guds ord meget let kan vise os, må man acceptere, at her er der noget galt Omvendt – hvis man erkender sine fejl og får dem gjort op med Gud, vil man opleve det som en stor lettelse i sit liv.

Det er en byrde, ikke at have sine ting i orden med Gud.

Det er her man skal passe på ikke at sige det her gælder ikke mig.

Det er, hvad man kalder for en syndebyrde. Lidt hårdt sagt, men tag det som en god påmindelse.

Men Gud er en nådig og barmhjertig Gud.

Han sagde noget til mig engang:

”Jeg forlader dig altid dine synder, når du beder mig pænt om det.”

Det er nogle ord som også gælder dig.

Så er det vist også afsløret, at Gud kan tale til mennesker også i dag. Jeg hører ofte hans røst, så jeg kan med sikkerhed sige, at han er en virkelighed 

Måske er jeg lidt påtrængende, Men helt ærligt, betyder det noget at indrømme sin fejl og ydmyge sig for Gud. Han har en Himmel i vente til os.

Jeg har her skrevet en bøn, du kan bede for at få dine synder gjort op med Gud. Du kan også bruge dine egne ord, hvis du ønsker det.

 

Kære Jesus. 

Jeg bekender jeg har nogle ting i mit liv, som jeg har gjort forkert. Jeg beder dig om tilgivelse. 

Amen.

 

Har man bedt om tilgivelse for synderne, er man under Guds nåde, og har velsignelser i sit liv. 

Husk at det er Gud der giver nåden.   

Husk også, at her ved Guds nåde stopper det ikke. Det er derimod begyndelsen til et skønt liv.

Gå på opdagelse i Guds rige også her på jorden.

Prøv at bede Gud om vejledning og om hjælp i forskellige situationer. Du vil opleve spændende bønnesvar, som du vil undre dig over.

Gud er en virkelighed.

 

Hans Møller Andersen