Hej.

 Tak fordi du tog imod denne traktat.

 Traktaten handler om en person som i dag lever sit liv med Jesus, men som i perioder har været langt borte fra Gud og om sin vej tilbage igen.

 Michael Pedersen, 47 år, fortæller:

 Jeg blev kristen i foråret 1985.

 En kristen kvinde kom til mig i en grillbar og fortalte mig om Jesus. Jeg var egentlig ligeglad men fulgte alligevel med kvinden hjem, da hun nødte mig til det. Hendes bekendte fortalte mig også om Jesus, men jeg var stadig ligeglad.

 Det hele endte dog alligevel med, at de fik lov til at bede for mig.

 Her skete noget uforklarligt inde i mig. Jeg fik et Ny Testamente med mig hjem. Da jeg begyndte at læse i det, blev ordene helt levende for mig. Senere fandt jeg ud af, at jeg var blevet frelst, og derfor oplevede jeg Guds kærlighed og nærhed.

 Kort efter kom jeg på bibelskole og lærte der at lytte til Guds stemme.

 Herefter kom jeg ind til militæret, hvor jeg kom væk fra Gud.

 Jeg var ikke stærk nok til at være alene med ikke kristne.

 Pludselig en nat døde jeg. Jeg fløj gennem et langt rør, hvor der for enden var et lys.

 Jeg troede det var himmelen, men til min store forskrækkelse, opdagede jeg, at det var døds-rigets port. Porten var rød og gul glødende. Jeg kunne ikke bevæge mig, men jeg kunne se, høre, føle og tale. Tre store vagter stod på hver side af mig med spyd, klar til at sende mig til dødsriget. Da de løftede mig i overarmene, kom en intens smerte helt ind i benet.

 Her skreg jeg igen og igen: ”Jesus jeg vil ikke dø uden dig.”

 Så var jeg tilbage i min krop, hvor jeg rystede og svedte. Mit hjerte var heltude af kontrol. Jeg spurgte Jesus: ”Hvordan kommer jeg tilbage til dig?”

Jeg blev ledt til pinsekirken, og her mødte jeg på ny Jesu kærlighed fred og nåde. Alt hvad jeg havde mistet, fik jeg igen. Jeg begyndte herefter at tjene Jesus som før, og det var vidunderligt. Jeg havde fællesskab med ham og lyttede igen til hans stemme. 

Senere blev jeg uheldigvis bitter på kristne mennesker. Det gik ud over Gud, selvom han var uden skyld. Jeg forlod ham og alt som har med kristendom at gøre. Gud kalde på mig gang på gang, men jeg sagde nej. LL

Efter hele 4. år vendte jeg endelig rundt igen, tilbage til Gud.

 Her oplevede jeg Gud omfavnede mig. Han fortalte mig, at han havde savnet mig meget, og han var glad for, at jeg nu var tilbage igen. Jeg er værdifuld og har en værdifuld tjeneste, som ingen andre kan gøre.

 

Så nu lever jeg på ny med Gud.

 

Ja, sådan er Gud for mig, han har tilgivet mig, hver gang jeg kom bort fra ham. Ikke forstået sådan, det er tilrådeligt at gå bort fra Gud, for det kan være man så dør uden Jesus.

 

Men der er endnu tid til at vende om, uanset hvor langt man er kommet væk fra Gud.

 

Jeg var ved dødsrigets port og nåede her at råbe på Jesus, og jeg blev reddet, inden jeg kom gennem porten.

 

 Amos kap. 9. vers 2: ”Trænger de ned i dødsriget, henter min hånd dem op derfra.”

 Har du en bibel så læs gerne Lukasevangeliet kap. 16. fra vers 19 til 31.

 

Kære Jesus.

 Jeg ønsker ikke at dø uden dig. Jeg beder dig om at blive min frelser og Herre. Amen.

 

 

 

Johannesåbenbaring kap 1 vers 18: ”Jeg var død, og se, jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har nøglerne til døden og dødsriget.

 

 Må Gud velsigne dig, og må du finde tilbage til Gud, uanset hvor langt du er kommet bort.

 

Du er elsket og velkommen.

 

 

 

Hans Møller Andersen